• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

​برگزاري اولين جلسه پويش ملي خانه تکاني در شهرستان اردل

کد خبر: 10434 تاریخ انتشار: 1400/12/19 08:35:36
نمایش: 739
اخبار
به گزارش روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري اولين جلسه پويش ملي خانه تکاني و مديريت مصرف آب با همکاري خانواده ها و جامعه هدف بانوان خانه دار در شهرستان اردل برگزار شد.
تبدیل HTML به PDF
در ابتداي اين جلسه امام جمعه شهر اردل با اشاره به اهميت آب ،  پاکي ، طهارت و لزوم صرفه جويي به طرح مباحثي در زمينه مديريت مصرف آب در زمان خانه تکاني پرداخت. 
حجت الاسلام بهرامي تصريح کرد: بهترين راهکار مديريت مصرف آب در خانه حذف شستشوهاي غير ضروري و از روي عادت مي باشد‌ و بي شک بانوان به عنوان مديران داخلي منازل که سهم به سزايي نيز در تربيت نسل آينده کشور و فرهنگ سازي در جامعه را دارند مي توانند با تغيير عادات غلط و نهادينه سازي الگو هاي صحيح مصرف در خانواده بيشترين تاثير را در مديريت مصرف آب داشته باشند.

سپس بخشدار مرکزي شهر اردل هم با اشاره به لزوم مديريت مصرف آب و انرژي از زحمات شبانه‌روزي پرسنل آبفا تقدير و تشکر کرد و از مردم خواست با مصرف بهينه قدردان زحمات اين تلاشگران باشند.
 در ادامه مدير دفتر روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آبفاي استان به افزايش ميانگين مصرف آب در روزهاي پاياني سال اشاره کرد و گفت: ما هر ساله به واسطه اجراي سنت خانه تکاني از نيمه دوم اسفند ماه تا زمان تحويل سال جديد با افزايش چشم گير ميانگين مصرف آب در حوزه آب خانگي مواجه هستيم.

وي افزود: با برنامه ريزي انجام شده و ابلاغ دفتر روابط عمومي و ارتباطات مردمي شرکت مهندسي آب وفاضلاب کشور، شرکت هاي آب و فاضلاب طي چهار سال گذشته به منظور فرهنگ سازي صحيح در خصوص نحوه مديريت مصرف آب به ويژه در بازده زماني پايان سال، به اجراي طرحي به نام خانه تکاني با رويکرد مديريت مصرف بهينه آب و حفظ محيط زيست اقدام نموده اند که هدف از برگزاري اين پويش ملي ارائه الگوي صحيح مصرف آب در ايام خانه تکاني، افزايش آگاهي مردم در خصوص وضعيت ذخاير آبي موجود کشور و تاکيد بر توجه به اهميت روزافزون منابع آبي با توجه به محدوديت آنها در وضعيت موجود کشور است و قطعا در اين راستا مسئوليت پذيري و همدلي مشترکين گرامي از جمله بانوان به عنوان تاثيرگذار ترين افراد در اشاعه الگوي صحيح مصرف آب در خانواده و جامعه بسيار چشم گير است.
به گفته فرشاد متقي شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري نيز با اجراي برنامه هاي فرهنگي مرتبط و تبليغات مجازي و محيطي گسترده به ترويج الگوي صحيح مديريت مصرف آب منطبق با شرايط استان پرداخته و سعي نموده بهترين و مناسب ترين الگو را در اختيار هم استاني هاي گرامي قرار دهد تا روزهاي پاياني سال را بدون افت فشار و قطعي آب سپري کنيم.
روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت