• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
مدير عامل شرکت آبفا اعلام کرد:

لزوم صرفه جويي با توجه به منابع محدود آب

کد خبر: 10392 تاریخ انتشار: 1400/03/23
نمایش: 1047
اخبار
به گزارش روابط عمومي و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري مديرعامل اين شرکت از لزوم صرفه جويي با توجه به محدوديت منابع آب خبر داد.
تبدیل HTML به PDF
آقاي احمد رضا محمدي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهرکرد گفت: خداوند متعال در آيه يازدهم سوره زخرف از محدوديت منابع آب سخن گفته ؛ آنجا که مي فرمايد _  والذي نزل من السماء ماء بقدر ؛  يعني : همان کسي که آبي به اندازه لازم از آسمان فرو ريخت _  پس محدوديت منابع الزاما محدوديت مصرف را بايد بدنبال داشته باشد. 
دکتر احمدرضا محمدي در خصوص محدوديت منابع آب ياد آوري کرد اگر چه بيش از هفتاد و پنج درصد کره زمين را آب فرا گرفته اما از اين مقدار فقط سه درصد آن آب شيرين است و از اين سه درصد هم کمتر از يک و نيم آن درصد در دسترس بشر مي باشد. 
وي در قسمت ديگري از سخنان خود به لزوم توجه به مديريت مصرف و صرفه جويي در مصرف آب پرداخت و با اشاره به آيه شريفه _ کلو واشربو ولا تسرفو ؛ يعني : بخوريد و بياشاميد ولي اسراف نکنيد _ از مردم شريف خواست مصرف آب خود را مديريت کنند. 
نامبرده خطاب به نمازگزاران افزود : در صورت همکاري با فرزندان خود در شرکت آب و فاضلاب در سراسر استان تابستان را انشاالله بدون تنش آبي و دغدغه در کنار هم خواهيم گذراند. 
مدير عامل آبفاي استان در سخنان خود از کم بارشي ها در اين سال آبي خبر داد و گفت : استان چهارمحال و بختياري دومين استان کم بارش کشور است که تغيير رژيم بارش از برف به باران مزيد بر علت نيز شده است. 
وي در پايان افزود: لازم به ذکر است ياد آوري راههاي صرفه جويي در مصرف آب کمک شاياني به اجرايي نمودن اين روشها مي نمايد. 

قابل ذکر است بعد از اقامه نماز جمعه مدير عامل محترم شرکت آب و فاضلاب و معاونين با حضور در محل ميز خدمت ستاد نماز جمعه به سوالات حاضرين پاسخ گفتند

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت