• جمعه 10 فروردین 1403

مواظب باشيم کنتورهاي آب يخ نزند

کد خبر: 10348 تاریخ انتشار: 1399/09/04
نمایش: 1446
اخبار
به گزارش روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري رئيس هيئت مديره و مدير عامل اين شرکت گفت: با توجه به کاهش تدريجي دماي هوا وسردسير بودن استان چهارمحال و بختياري مردم شريف در روزهاي باقي مانده از آذر ماه و قبل از فصل زمستان مواظب يخ زدگي و ترکيدگي کنتورهاي آب و ديگر تاسيسات آبرساني منازل خود باشند چرا که کاهش دما و موج سرما در اين روزها ضرورت رسيدگي به تاسيسات آب را دو چندان کرده است.
تبدیل HTML به PDF
     دکتر احمدرضا محمدي با اعلام اين هشدار به مردم از مشترکين شهري و روستايي خواست با پوشش مناسب لوله هاي آب ، وسايل اندازه گيري ( کنتور) و تاسيسات آبرساني از آنها محافظت کنند تا بواسطه برودت هوا در ماههاي سرد سال دچار حادثه شکستگي و قطعي آب نشوند.
    دکتر محمدي در تشريح راههاي جلوگيري از يخ زدگي و ترکيدگي تاسيسات آبرساني منازل با تاکيد بر محافظت ويژه از کنتور هاي آب با توجه به آسيب پذير بودن آنها افرود: مشترکان بايد نکاتي را در راستاي جلوگيري از يخ زدگي آب و ايجاد ترکيدگي در انشعابهاي آب انجام دهند که از جمله راهکارهايي که مي توان به آنها اشاره نمود عبارتند از:
  • نصب محفظه يا ساخت حوضچه کنتور در زمان نصب انشعاب آب
  • عبور لوله هاي آب در زمان لوله کشي از عمق مناسب در زير زمين
  • بهسازي حوضچه کنتور در صورت تخريب
  • لايروبي وتميز نمودن حوضچه ايي که کنتور در آن قرار دارد اعم از گل ولاي ، آب و . . .
  • قرار دادن درپوش مناسب بر روي محفظه کنتور
  • پر نمودن محفظه کنتور با استفاده از کيسه هاي حاوي پوشال ، خاک اره ، کاه ، پارچه و . . . .  با توجه به وفور هرکدام در مناطق مختلف
  • استفاده از پشم شيشه براي عايق بندي کنتورهايي که در کنار ديوارها نصب شده اند و همچنين براي پوشش لوله ها و اتصالات آبرساني روکار.
  • تخليه آب لوله هاي غير ضروري براي جلوگيري از بروز حوادث احتمالي
  • قطع آب منازل خالي از سکنه و ديگر جاهايي مانند: مغازه ها ، کارگاه ها و . . .
    نامبرده ياد آوري نمود با رعايت اين تمهيدات مي توان علاوه بر اينکه از قطع شدن آب منازل خود به دليل يخ زدگي کنتور ، لوله ، اتصالات و ديگر تاسيسات آبي جلو گيري کنيم متضرر خسارت هم نمي شويم چرا که طبق آئين نامه اگر مشترکان از تاسيسات آب نگهداري نکنند در صورت بروز مشکل بايد جبران خسارت کنند.
     مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري  در پايان به مشترکين توصيه نمود در صورت مشاهده يخ زدگي در تاسيسات آبرساني از حرارت مستقيم ، ريختن آب جوش ، وارد نمودن ضربه يا برافروختن آتش در مجاورت تاسيسات آبي خودداري نمايند.
    قابل ذکر است در سالهاي گذشته به دليل عدم پوشش مناسب کنتور ، لوله ها ، اتصالات و ديگر تاسيسات آب علاوه بر هدر رفت آب خسارات قابل توجهي نيز به مشترکين وارد شده است.

روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت