• جمعه 10 فروردین 1403

طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آبفا از هدر‌رفت سرمايه‌ها جلوگيري مي‌کند

کد خبر: 10335 تاریخ انتشار: 1399/07/24 10:37:59
نمایش: 1065
اخبار
عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آبفاي شهري و روستايي از هدر‌رفت سرمايه‌ها جلوگيري مي‌کند، گفت: يکپارچه‌سازي مديريت همراه با اختيارات، باعث رشد و پيشرفت کشور مي‌شود.
تبدیل HTML به PDF

مجتبي يوسفي، نماينده مردم اهواز، کارون، باوي و حميديه در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم در خصوص طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي اظهار داشت: اين طرح تجميعي، از تصميمات موازي در دستگاه‌هاي اجرايي جلوگيري مي‌کند و مي‌تواند کمک بسزايي در زمينه رفع مشکلات مردم داشته باشد.وي با بيان اينکه در مجموع موافق اين طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي هستم، افزود: اگر در دستگاهاي اجرايي انسجام‌بخشي و هم‌افزايي لازم ايجاد شود، مي‌تواند باعث موفقيت در اجراي طرحها باشد.

نماينده مردم اهواز، کارون، باوي و حميديه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آبفاي شهري و روستايي از هدر‌رفت سرمايه‌ها جلوگيري مي‌کند، گفت: يکپارچه‌سازي مديريت همراه با اختيارات، باعث رشد و پيشرفت کشور مي‌شود.

عضو کميسيون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در برخي از نقاط کشور تاسيسات مختلف آبرساني وجود دارد؛ براي مثال تاسيسات و خط لوله‌اي را شرکت آب و فاضلاب شهري احداث کرده و چند روستا نيز در مجاورت خط هستند که با يکپارچه سازي شرکتها براحتي امکان اتصال اين روستاها به همان خط  وجود دارد و اگر روستاها را به اين شبکه وصل کنيم، عمده مشکل آب آنها برطرف مي‌شود.

به گفته وي، طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي از لحاظ مديريت، مي‌تواند کمک شاياني در خصوص جلوگيري از هدر‌رفت سرمايه‌ها و انسجام‌بخشي بنمايد.

نماينده مردم اهواز، کارون، باوي و حميديه با اشاره به مشکل انباشت بدهي‌ها در شرکت‌هاي آبفار گفت:  شرکت‌هاي آب و فاضلاب روستايي دولتي و دچار انباشت بدهي بوده و زيان‌ده هستند و لذا يکي از شروط موفقيت اين طرح  حمايت دولت در تسويه حساب بدهي هاي اين شرکتها هم در حوزه نيروي انساني و هم مربوط به احداث تاسيسات است؛ در همين ارتباط ضرورت دارد به هر نحو ممکن، حقوق معوقه پرسنل شريف و زحمتکش آبفار که بعضا چندماه عقب افتاده، سريعتر پرداخت بشود.

وي افزود: اگر دولت تا دو سال آينده بتواند با تامين‌ اعتبار، مشکل تسويه بدهيهاي شرکتهاي آبفار را انجام بدهد، اين طرح باعث رشد و ارتقا موثر خواهد بود.

عضو کميسيون عمران مجلس با اشاره به مزاياي طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي ادامه داد: وقتي سيستم يکپارچه‌سازي مديريت همراه با اختيارات باشد، باعث پيشرفت کشور مي‌شود البته اين مهم زماني صورت مي‌گيرد که شرط بدهي و انباشت مشکلات گذشته برطرف شود.

وي در پايان با بيان اينکه فرسودگي شرکت‌هاي آب و فاضلاب روستايي به مراتب بيشتر از شرکت‌هاي آبفاي شهري است، يادآور شد: قطعا اگر کمک دولت نباشد اين دو شرکت با مشکلات بزرگي مواجه خواهد شد اما با ايجاد زيرساخت‌ها و رفع نواقص موجود، شرکت‌هاي آب و فاضلاب مي‌توانند به ثباتي نسبي برسند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت