• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
عضو ناظر مجلس در شوراي عالي اداري اعلام کرد:

سرعت‌گيري اجراي طرح‌هاي آبرساني روستايي

کد خبر: 10329 تاریخ انتشار: 1399/07/21 13:47:28
نمایش: 896
اخبار
عضو ناظر مجلس شوراي اسلامي در شوراي عالي اداري گفت: يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آبفاي شهري و روستايي در ماه‌هاي اخير موجب سرعت گرفتن طرح‌هاي آبرساني روستايي شده است.
تبدیل HTML به PDF
«حسن لطفي» روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: تجميع دو شرکت آب و فاضلاب شهري و روستايي، مردم وبخصوص روستاهاي مجاور شهرها را از بلاتکليفي نجات داده و در مباحث مختلفي مثل انشعاب‌هاي آب و ساير مواردکار از پراکندگي و بلاتکليفي خارج شده است.

وي ادامه داد: موضوع تجميع اين شرکت‌ها از آن جمله مواردي در ساختار اداري کشور بود که نياز به اصلاح داشت و با تدبيري که دولت و وزارت نيرو داشتند، اين بحث از سال گذشته و بر اساس مصوبه شوراي عالي اداري و هيات دولت، عملياتي شد.

 نماينده مردم رزن در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: شايد بحث تفکيک شرکت‌ها به دو بخش شهري و روستايي در زمان خود، کار مفيدي بوده باشد، اما ضرورت توسعه خدمت رساني به روستاها و هم افزايي و تجميع امکانات و ظرفيتهاي انساني، فني، اقتصادي و ماشين‌آلاتي  اقتضا مي‌کرد که بحث يکپارچه‌سازي اين دو شرکت هرچه سريعتر عملياتي شود.

وي خاطرنشان کرد: به تعبيري اين موضوع از آن جمله کارهايي است که وقتي نتايج آن را حتي در اين بازه کوتاه چندماهه مي بينيم، مي‌گوييم که اي کاش اين‌کار زودترعملياتي شده بود زيرا تحول ملموسي در روستاها به همراه داشت و آن اينکه منابع مالي و امکانات شرکت‌هاي آبفاي شهري به کمک روستاها آمده است و اين امر سبب شده امسال در بحث آبرساني روستايي و همين‌طور مشکلات تلنبار شده‌اي مثل حقوق معوقه آبداران روستايي، کمترين چالش را نسبت به سالهاي قبل داشته باشيم و اين ها از اثرها و نتايج تجميع دو شرکت است.

لطفي گفت: واقعيت اين است که تغيير و اصلاح ساختارهاي سازماني، جزو کارهاي پرچالش و پردردسري است که حوصله، وقت و انرژي زيادي مي‌طلبد، لذا خيلي از مديران ارشد  علاقه‌اي به باز کردن اين قبيل پرونده‌ها ندارند، اما در اين مدت نشان داده شده که اين توانمندي و انگيزه در مديريت ارشد وزارت نيرو وجود داشته و در يک فرايند معقول و درستي در کنار امور جاري و پيشبرد برنامه‌هاي توسعه‌اي آب و برق، به مساله مهم اصلاح در ساختارهاي سازماني زيرمجموعه نيز توجه شده است.

عضوناظر مجلس در شوراي عالي اداري ادامه داد: نکته ديگر آن که در بخش‌هاي خدمات رساني ديگري مثل گازرساني، برق رساني و مخابرات، چنين تفکيکي براي بخش‌هاي شهري و روستايي وجود نداردو اينگونه نيست که براي هريک از اين قبيل خدمات، دو شرکت مجزا و جداگانه براي گازرساني روستايي و گازرساني شهري و  يا برق‌رساني روستايي و شهري تشکيل شده باشد.

 وي افزود: لذا به نظر مي رسد بحث تجميع شرکت‌هاي آبفاي روستايي و شهري اقدامي ضروري در راستاي همساني سازماني با ساير دستگاه‌هاي خدمات‌رسان در استان‌ها و از الزام‌ها و ضرورت‌هاي اصلاح ساختار اداري کشور بوده که مورد استقبال و حمايت نمايندگان مجلس نيز خواهد بود.

لطفي گفت: همچنين چون مديريت شرکت‌ها متمرکز و واحد شده است، پاسخگويي به نمايندگان مجلس، استانداران و فرمانداران نيز ساماندهي و تسهيل شده، چون يک متولي و يک پاسخگو در سطح هر استان و شهرستان وجود خواهد داشت.

نماينده مردم رزن در مجلس افزود: در مجموع اگر بخواهيم منصفانه قضاوت کنيم، طي ماههاي اخير، سطح رضايت مردم و به تبع آن نمايندگان مجلس  از بخش خدمات رساني بخش آب شرب به ميزان قابل توجهي افزايش يافته و حقيقتاَ بايست اذعان کرد که يکپارچه سازي شرکتهاي آبفاي شهري و روستايي، تحولي تاريخي در مسير خدمات رساني به روستاهاست.

به گزارش روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري و به نقل از ايرنا،‌اجراي طرح يکپارچه‌سازي شرکت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي که چندين سال درگير نهادهاي تصميم گيري بود سرانجام امسال به نتيجه رسيد و هدف از اجراي اين طرح بهبود راندمان و رسيدگي بهتر به صنعت آب و فاضلاب بخش شهري و روستايي است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت