• جمعه 7 اردیبهشت 1403
نايب رئيس کميسيون قضايي مجلس در گفت‌وگو با ايلنا:

طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آبفا شهري و روستايي طبق قانون برنامه ششم توسعه است/ انتفاع بيشتر روستاها با اجراي اين طرح

کد خبر: 10327 تاریخ انتشار: 1399/07/21
نمایش: 875
اخبار
نايب رئيس کميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي طبق قانون ششم توسعه است، گفت: اين اقدام وزارت نيرو در جهت انسجام‌بخشي فعاليتها و به نفع روستاهاي کشور است.
تبدیل HTML به PDF
به گزارش روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و به نقل از ايلنا، حسن نوروزي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا، با اشاره به يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي اظهار کرد: يکپارچه‌سازي شرکت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي در راستاي قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و اسناد بالادستي کشور است.
وي افزود: اين اقدام وزارت نيرو به حذف سازمان‌هاي اضافي و زائد به نوعي انسجام‌بخشي بوده و کاري بسيار ارزشمند و به جا است.

نماينده مردم رباط کريم و بهارستان در مجلس شوراي اسلامي، اقدام وزارت نيرو را در اين زمينه موثر دانسته و خاطرنشان کرد: در اسناد بالادستي و قوانين متعدد، موضوع اصلاح نظام اداري کشور با حذف ساختارهاي اضافي، افزايش کارايي، بهبود خدمات‌رساني به مردم و چابک‌سازي دولت مورد تاکيد قرار گرفته و تجميع شرکت‌هاي آبفاي شهري و روستايي در همين راستاست.

وي با بيان اينکه اين يکپارچه‌سازي به نفع روستاهاي کشور است، گفت: با توجه به اينکه شرکت‌هاي آبفاي شهري امکانات گسترده‌تري نسبت به شرکت‌هاي آب و فاضلاب‌ روستايي دارند، مي‌توانند با استفاده از ظرفيت‌ يکديگر در جهت اجراي سياست‌هاي اعلامي کمک بسزايي داشته باشند.

نوروزي با تاکيد بر اينکه طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب در روستاها و شهرها ايرادي ندارد، يادآور شد: مسئله‌اي که وجود دارد، بايد ميان شهر و روستا تفاوتي باشد تا مردم منطقه را تشويق به حضور در روستاها کند؛ براي مثال شرکت‌هاي آب و فاضلاب بايد قيمت حق انشعاب در روستاها را نسبت به شهر کمتر دريافت کنند.

 نايب رئيس کميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي اين اقدام را يکي از واجبات دانسته و ادامه داد: قطعا يکپارچه‌سازي اين دو شرکت مي‌تواند مشکلات متعدد شبکه‌هاي روستايي را برطرف کرده و در جلوگيري از هدر رفت سرمايه‌ها تاثير بسزايي داشته باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت