• شنبه 1 اردیبهشت 1403
در آستانه دهه امامت و ولايت صورت پذيرفت:

افتتاح تصفيه خانه فاضلاب شهر لردگان

کد خبر: 10318 تاریخ انتشار: 1399/05/11
نمایش: 2080
اخبار
با حضور معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا، استاندار چهارمحال و بختياري، نماينده لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولان استاني، تصفيه‌خانه فاضلاب لردگان که سومين تصفيه‌خانه بزرگ استان است، بصورت رسمي افتتاح شد.
تبدیل HTML به PDF

به گزارش روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري و به نقل از خبرگزاري ايرنا، با حضور معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا، استاندار چهارمحال و بختياري، نماينده لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولان استاني، تصفيه‌خانه فاضلاب لردگان که سومين تصفيه‌خانه بزرگ استان است، بصورت رسمي افتتاح شد.

احمدرضا محمدي ده‌چشمه در آئين افتتاح اين تصفيه‌خانه اظهار داشت: مطالعات اين تصفيه‌خانه در سال 1384 شروع شد و در سال 1388 نيز عمليات اجرايي اين طرح آغاز گرديد.

وي با اشاره به اينکه نگراني‌ها و تهديدات منابع آب زيرزميني با افتتاح اين طرح از بين مي‌رود،  افزود: اين تصفيه‌خانه به شيوه پيشرفته apo  که لجن فعال با توانايي حذف ازت و فسفر است، ساخته شده است.

مديرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري تصريح کرد: اين طرح براي 10 نفر به صورت مستقيم و 40 نفر به صورت غيرمستقيم اشتغالزايي مي‌کند.

محمدي ده‌چشمه خاطرنشان کرد: توسط اين طرح 2/2 ميليون متر مکعب پساب باکيفيت توليد خواهد شد که مي‌تواند در بخش کشاورزي و صنعت تحول‌زا باشد.

فرماندار لردگان: تامين آب سردشت و 53  روستا در دستور کار قرار دارد

ملک‌محمد قربانپور در ادامه اين آئين اظهار داشت: پروژ‌ه و طرح‌هايي که امروز در حوزه برق و آب افتتاح مي‌شوند، تحول بزرگي را در سطح شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا ايجاد خواهند کرد.

وي ادامه داد: در حال حاضر اين امکان وجود دارد که انرژي تمام مگاپروژه‌هاي صنعتي تامين شود که قاعدتا اين زيرساخت در سطح استان و کشور بي‌نظير است.

فرماندار شهرستان لردگان تصريح کرد: به واسطه افتتاح طرح تصفيه‌خانه لردگان، آب ثابت و پايدار صنايع موجود در شهرک صنعتي تامين مي‌شود. اين طرح اگر به بهره‌برداري کامل برسد بالغ بر 150 ليتر آب در ثانيه توليد خواهد کرد.

قربانپور اضافه کرد: در سال‌هاي اخير و در اين دولت، 58 ميليارد تومان طرح در حوزه آب و 240 ميليارد تومان طرح در حوزه برق ايجاد و افتتاح شده است.

وي با بيان اينکه اميد است در سفر بعدي معاون وزير نيرو، شاهد کلنگ‌زني سد خرسان باشيم، خاطرنشان کرد: دو مگاپروژه‌اي که مي‌تواند شهرستان را در بحث آب مستغني کند يکي طرح تامين آب سردشت و 53 روستا است که سبب از بين رفتن آبرساني سيار مي‌شود و طرح ديگر آبرساني به دشت خانميرزا و لردگان است که اين موارد در دستور کار قرار دارند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت