• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
در آستانه افتتاح تصفيه خانه فاضلاب شهر لردگان مطرح شد:

گزارش عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري از ابتداي دولت تدبير و اميد تا کنون

کد خبر: 10316 تاریخ انتشار: 1399/04/28
نمایش: 2152
اخبار
شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري از آغاز دولت تدبير و اميد تا کنون مبلغي بالغ بر 330 ميليارد تومان را صرف ساخت و توسعه زيربنايي تاسيسات آب و فاضلاب نموده است.
تبدیل HTML به PDF

مهندس بيگلري، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري در خصوص فعاليت هاي شرکت در دولت تدبير و اميد گفت: اين شرکت از آغاز دولت تدبير و اميد تا کنون مبلغي بالغ بر 330 ميليارد تومان را صرف ساخت و توسعه زيربنايي تاسيسات آب و فاضلاب نموده است. در بخش آب، اين شرکت با هدف رفع بحران و ارتقا کمي و کيفي آب شرب با پوشش 100 درصدي شهرها و با اعتباري بالغ بر 167 ميليارد تومان پروژه هايي را به اجرا در آورده است که از آن جمله مي توان به اصلاح و توسعه شبکه هاي توزيع و خطوط انتقال آب جمعا به طول 431 کيلومتر در شهرهاي استان، حفر و تجهيز 58 حلقه چاه آبرفتي و آهکي در شهرهاي تنش زا و همچنين خريد، نصب و راه اندازي پکيج هاي تصفيه آب در شهرهاي سودجان، بازفت، لردگان و کاج با هدف ارتقاء کيفيت آب شرب اشاره نمود. وي افزود:  از ديگر خدمات اين شرکت در حوزه آب مي توان به تامين و اجراي ايستگاه آب چشمه نيمنايي شهر دشتک و چشمه عزيزي شهر سرخون اشاره نمود. همچنين اين شرکت در حوزه ساخت مخازن ذخيره آب شرب نيز با ساخت 18.500 متر مکعب مخازن بتني در شهرهاي استان عملکرد مطلوبي از خود بجاي گذاشته است. همچنين در شهرستان سامان، پروژه ساخت ايستگاه پمپاژ و آبگيري از رودخانه زاينده رود تکميل و به بهره برداري رسيده و پروژه تصفيه خانه آب شرب اين شهر که اولين تصفيه خانه آب شرب با روش متعارف در استان و با ظرفيت 10.500 متر مکعب در شبانه روز مي باشد، با پيشرفت 95 درصدي، بزودي در مدار بهره برداري قرار خواهد گرفت.
 
وي با اشاره به اهم فعاليت هاي شرکت در حوزه فاضلاب افزود: در اين مدت با مبلغي بالغ بر 165 ميليارد تومان، علاوه بر توسعه شبکه فاضلاب شهري، تعداد 4 تصفيه خانه در شهرهاي استان توسعه و به بهره برداري رسيده است. در اين مدت تصفيه خانه فاضلاب شهر فارسان ارتقا، توسعه و در مدار بهره برداري قرار گرفت و تصفيه خانههاي فاضلاب شهرهاي هفشجان و طاقانک، مدول اول بلداجي و همچنين گندمان به بهره برداري رسيده اند که تعداد شهرهاي تحت پوشش را از 7 شهر به 14 شهر و جمعيت تحت پوشش را از 51 درصد به بيش از 64.5 درصد افزايش داده است. همچنين تصفيه خانه فاضلاب شهر لردگان تکميل و بهره برداري آزمايشي آن آغاز و آماده بهره برداري مي باشد که با راه اندازي اين تصفيه خانه، درصد پوشش جمعيت به بيش از 70 درصد مي رسد که در زمره بالاترين آمارهاي موجود در سطح کشور مي باشد. لازم به ذکر است، تصفيه خانه لردگان با اعتباري بالغ بر 38 ميليارد تومان، بيش از 10000 خانوار را در شهر لردگان تحت پوشش شبکه جمع آوري و تصفيه فاضلاب قرار خواهد داد.
 
مهندس بيگلري در بخش پاياني صحبت هاي خود به تصفيه خانه هاي در حال ساخت شهرهاي بن و فرادنبه اشاره کرد و افزود: انشاالله اين دو تصفيه خانه هم با تامين اعتبارات لازم به زودي افتتاح و به مجموع تصفيه خانه هاي فاضلاب استان اضافه مي گردند و برنامه شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري، افزايش جمعيت تحت پوشش شبکه فاضلاب شهري به 75 درصد تا پايان دولت تدبير و اميد مي باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت