• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
در گفتگوي مهندس بيگلري با خبرگزاري ايرنا مطرح شد

لزوم صرفه جويي در مصرف آب

کد خبر: 10283 تاریخ انتشار: 1398/04/15
نمایش: 1531
اخبار
تبدیل HTML به PDF

شهرکرد- ايرنا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري با تاکيد بر مصرف بهينه آب، گفت: با توجه به فرا رسيدن فصل تابستان تاکنون هيچ يک از شهرهاي استان با مشکل قطعي آب مواجه نشده است.

قدرت الله بيگلري روز چهارشنبه در ديدار از ايرنا مرکز شهرکرد اظهار داشت: با اين وجود اگر مردم به مصرف بهينه آب توجه نداشته باشند و در اين خصوص صرفه جويي نکنند، اين استان با مشکل کمبود آب مواجه مي‌شود.

وي ادامه داد: برخي شهرها نظير سردشت، سفيد دشت و کاج نيز در وضعيت خوبي قرار ندارند که با ايجاد يک چاه کمکي در شهر سفيد دشت مشکل در اين شهر برطرف شد و شهر کاج نيز هنوز با مشکل قطعي آب مواجه نشده است.

بيگلري تصريح کرد: تنها شهري که در استان با مشکل کمبود آب مواجه است، سردشت شهرستان لردگان است که ۷۰ درصد آب مورد نياز آن با لوله کشي و ۳۰ درصد آن با تانکر آبرساني مي‌شود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري همچنين به افزايش مصرف آب شرب در شهر شهرکرد اشاره کرد و گفت: افزايش دماي هوا و ورود مسافران و گردشگران قابل توجه به استان سبب افزايش مصرف آب در اين شهر شده است که اين موضوع مي‌طلبد مردم براي پيشگيري از هرگونه مشکل کم آبي به موضوع صرفه جويي توجه بيشتري داشته باشند.

وي از مردم استان خواست تا با رعايت الگوي مصرف آب و استفاده از تجهيزات کاهنده در صرفه جويي اين مايه حيات اهتمام بيشتري به کار گيرند.

هم اکنون در حدود ۲۱۷ هزار مشترک با جمعيتي افزون بر ۵۳۰ هزار نفر در ۴۰ شهر چهارمحال و بختياري از آب شرب سالم بهره مند هستند.

منبع: ايرنا

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت