• جمعه 10 فروردین 1403

سخنراني پيش از خطبه مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در مورد صرفه جويي در مصرف منابع آب و برق

کد خبر: 10282 تاریخ انتشار: 1398/04/15
نمایش: 1636
اخبار
تبدیل HTML به PDF به گزارش روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري، مهندس بيگلري، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان پيش از قرائت خطبه هاي نماز جمعه اين شهرستان توسط حجت الاسلام نکونام در خصوص صرفه­ جويي در مصرف آب سخنراني نمودند.
 

 

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه به مدت 3 دهه از تاريخ اول لغايت هفتم تيرماه به عنوان هفته صرفه­ جويي در مصرف آب نام­گذاري شده است به بيان دستاوردهاي شرکت آب و فاضلاب استان پس از انقلاب شکوهمند اسلامي پرداخت.
 
مهندس بيگلري با بيان اينکه در سال­هاي گذشته صرفه­ جويي در مصرف آّب و بخصوص برق در اولويت برنامه­ هاي وزارت نيرو بوده است بيان داشتند امسال نيز سعي در اطلاع ­رساني و فرهنگ­ سازي در هر دو بخش مصرف آب و برق داريم.

وي با بيان اينکه منابع آب محدود بوده و مي­ بايست براي نسل­ هاي بعدي نيز حفظ شوند به لزوم صرفه­ جويي و مديريت مصرف اين منبع ارزشمند تاکيد نمود.
همچنين ايشان به تأمين 90 درصدي آب شرب مشترکين استان چهارمحال و بختياري از منابع آب زيرزميني اشاره نموده و بيان داشتند که اين منابع روز به روز در حال کاهش مي­ باشند.

وي با نگاهي به وضعيت آب در جهان و ايران اظهار داشت: متأسفانه ميزان استفاده از منابع آب و برق در ايران از استاندارهاي جهاني بسيار بالاتر است؛ به گونه ­اي که در مصرف برق سرانه مصرف مشترکين ايران حدود 4 برابر ساير کشورها بوده و اين ميزان در مصرف آب شرب از 40 تا 100 درصد مي­ رسد.

وي افزود: مصرف سرانه آب شرب طبق استاندارهاي جهاني حدود 157 ليتر در روز به ازاي هر نفر بوده که اين مقدار در کشور ما به 220 ليتر در شهرهاي کوچک و تا 300 ليتر در شهرهاي بزرگ و کلان­ شهرها مي­رسد که از عمده دلايل اين افزايش سرانه مي­توان به استفاده از شيرالات نامرغوب، عدم استفاده از تجهيزات کاهنده مصرف آب شرب و همچنين عدم فرهنگ­ سازي مطلوب در زمينه مصرف آب شرب اشاره نمود.

وي خاطرنشان کرد: در کشور ما حدود 90 درصد مصرف منابع آب شيرين در حوزه کشاورزي مي­ باشداين ميزان در دنيا حدود 70 درصد بوده و به همين دليل اصلاح روش­ هاي آبياري و تغيير الگوي کشت مي بايست بطور جدي در دستور کار مسئولين مربوطه قرار گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت