• جمعه 10 فروردین 1403

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به شهرکرد

کد خبر: 10236 تاریخ انتشار: 1397/03/08 20:32:38
نمایش: 1717
اخبار
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به شهرکرد در جلسه طرح بررسی طرح‌های آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری شرکت کرد
تبدیل HTML به PDF

علی اصغر قانع روز پنجشنبه، در نشست بررسی طرح‌های چهارمحال و بختیاری در بخش‌های آب و فاضلاب، با معاونان وزیر جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و تعدادی از مسوولان ملی اظهار داشت: تکمیل شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در کشور نیز به ۱۸۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی تأکید کرد: به همین منظور باید برای سرعت بخشی به روند اجرایی در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب کشور، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گیرد.
قانع افزود: در سال جاری برای اجرای پروژه‌های آبرسانی کشور ۳۴ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌یابد.
وی تصریح کرد: از این مبلغ ۲۴ هزار میلیارد ریال از طریق فاینانس و ۱۰ هزار میلیارد ریال از طریق اوراق مشارکت تأمین و هزینه می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شرکت آب و فاضلاب شهری و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: این در حالی است که اعتبار مصوب شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری ۴۸۰ میلیارد ریال بوده که با ۴۶ درصد رشد به ۷۰۰ میلیارد ریال رسید.
قانع عنوان داشت: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی چهارمحال و بختیاری به ویژه دو طرح انتقال آب بن – بروجن و آبرسانی از سد غدیر باباحیدر در شهرستان فارسان جزو اولویت‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به شمار می‌رود.
وی اظهار کرد: برای سرعت بخشی به روند اجرایی این دو پروژه ۸۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات فاینانس و اوراق مشارکت کشور اختصاص می‌یابد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در حالی که سال گذشته اعتبارات شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در ایران ۲۱ درصد کاهش داشته اما این اعتبارات در چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: در بخش آبرسانی شهری و روستایی استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی می‌تواند راهگشا باشد.
قانع یادآور شد: امسال نیز آبرسانی به ۱۶۸ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیت افزون بر ۸۳ هزار نفر در اولویت قرار می‌گیرد.
وی عنوان کرد: شاخص کشوری آبرسانی در ایران ۷۴ درصد و در این استان ۶۹ درصد است. به گزارش ایرنا، در حالی که چهارمحال و بختیاری با یک درصد وسعت کشور، هفت درصد آب‌های شیرین ایران در سال‌های ترسالی را تولید و تأمین می‌کند، اما بسیاری از شهرها، روستاها و شهرک‌های صنعتی این استان با تانکر آبرسانی می‌شود.
این نشست در راستای بررسی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در چهارمحال و بختیاری برگزار شد. در این نشست که دکتر پورمحمدی قائم مقام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز حضور داشتند، قدرت‌الله بیگلری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ضمن تشریح گوشه‌هایی ازعملکرد شرکت در سال گذشته، افزود هم اکنون ده‌ها طرح بزرگ آب و فاضلاب استان با پییشرفت ۲۸ تا ۸۳ درصد در دست اجرا است که برای تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌های بزرگ نیازمند اعتبارات هستیم.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت